Dessert etter fiskesuppe oppskrifter

Mine beste kokebøker

Her vises klassiske teknikker for å lage klassiske franske grunnleggende retter som sauser, kaker, desserter og suffleer

Matopplevelser i Ålesund ♫

I dag ble det dessert også. de hadde endret menyen til enkle lunch-retter. Vi spiste kremet FISKESUPPE med kjempegodt focaccia brød, kr
Ukemeny med den nye supermaten

DESSERTER/MELLOMMÅLTIDER. Nå klør jeg etter å knuse myter, filleriste alternativbehandlere og slakte ukeblader og bloggere med helgekurs i mumbojumbo
En bedre middag - oppskrift

Til dessert lagde jeg en rask fruktsalat som besto av banan og druer, yummi. Dette lærte jeg å lage da vi hadde mat og helse på skolen, og etter jeg begynte å lage det hjemme, har jeg og mamma blitt frelst, hahah

Tre om Taube på Engelsviken 2015

Hvorfor ikke i større grad servere desserter med friske bær som er i sesong nå. Etter det har vi vært til stede hvert år, det kommer vi nok også til å fortsette med så lenge vi klarer å gå opp trappen til loftet hvor showet spilles
To døgn på solsiden i Trondheim ♪♫

På San Sebastian måtte vi også prøve desserten. Etter maten gikk vi en runde på SOLSIDEN KJØPECENTER. Når vi ikke akkurat var kjempe sultne passet det godt med en fiskesuppe

Stavanger – restauranttips og andre tips

Stavanger har seilt opp som Norges beste restaurantby etter Oslo, og det skal jeg ikke motsi. Her har de også varme retter og man kan få enkelte kjøttretter om det skulle friste

Nice – også en favoritt

Og så dessertene da, OMG. Nice er Frankrikes nest mest besøkte by etter Paris, og jeg har inntrykk av at «alle» har vært der
Fiskekrogen – best i Lofoten?

Til dessert valgte vi å dele en sjokoladefodant med brunostis, smeltet karamell og bringebær. Dagen etter valgte jeg sashimi til forrett mens Jørn ville ha fiskesuppen på nytt

Dag 51 - Fiskesuppe!

Jeg er litt sur i beina etter all syklingen i går, men det går greit så lenge jeg tar det med ro. Til frokost laget jeg meg fiskesuppe
Mat for hustrige kvelder

Til dessert blir det mørdeigsskall (restedeig i kjøleskapet siden sitronpaien) fylt med hjemmelaget vaniljekrem og bær
Bursdagsmat på menyen

Til dessert laga eg ein kjempe-kjempegod dessert som var ostekaker med oreo og nutella (Oppskrift funnen på )

Litt mer om krydder

Et par andre tips er å benytte seg av mynte til farseretter og til sjokoladedesserter. Tørket og malt ingefær er mildere i smak enn den ferske og brukes mye i søte desserter

Krydder og Marinader

I Europa brukes muskatblomme til gryteretter og i flere retter av egg eller ost, til supper og kraft, samt til skalldyr, kjøttgryter, og i sjokoladedrikker og desserter av kremost

Hvordan gikk det med vekta

Jeg var bevisst hva jeg valgte, spiste dessert to dager, ellers levde jeg paleo. juni 2013Jeg kom hjem til tomt hus etter en ukes ferie. juni 2013Må man regne med ekstra feriekilo hvert år etter sommerferien. Når vi kommer frem blir det bedre, vi har egen leilighet og […]Fiskesuppe med smak av Asia 5. Kutt grønnsaker, […] 2013Jeg kom hjem til tomt hus etter en ukes ferie